sobota, 25 marca 2023

zmęczona

Bardzo zmęczona. Kolejne 1.5 tygodnia spodziewam się jeszcze trudniejsze niż zwykle, bo uczniowie przed każdym wolnym dostają wariacji :-/ 

Zdemotywowana jeszcze bardziej niż zmęczona :( - zaczyna się przydział godzin na przyszły rok szkolny... 22 lata pracy w szkole i wciąż nowe niespodzianki...:-(

Niechże już skończą się te wszelkie rekolekcje, drogi krzyżowe i inne atrakcje WielkoPostne - mam dość - cały miesiąc wszystkie piątki prowadzę nabożeństwo - które wcześniej muszę  przygotować z dziećmi/młodzieżą - teraz jeszcze rekolekcje - jutro Msza z zespołem - a poniedziałek i wtorek z dzieciakami - o ile ks. proboszcz nie wpadnie na pomysł, żeby zespół grał! :-O Ja już nie przeżyję kolejnych prób i występów... Normalni nauczyciele mają weekend...mniej lub bardziej pracowity... Katecheci - pielgrzymują między szkołą a parafią... 

Zmarła Koleżanka - Nauczycielka. Tydzień temu już był pogrzeb. Źle się poczuła w szkole - ale piątek, przemęczenie, stres... Pewnie tak sobie tłumaczyła... Zmarła w sobotę o 4.00 nad ranem... Jak zareagowali uczniowie w poniedziałek w szkole? To dopiero było dołujące dla nas - nauczycieli - oni się ... cieszyli :( Załamka jeszcze większa była w dniu pogrzebu - 3/4 jej uczniów w ogóle nie przyszło w tym dniu ani do szkoły, ani do kościoła - bo pogrzeb był w naszym kościele o 14.00, więc prawie w trakcie lekcji... A ci, co przyszli..... Jak po kaczce... Zdołowało mnie to jeszcze bardziej. Do tego stopnia, że olałam pracę - owszem chodziłam do szkoły - ale przestałam się przygotowywać. Ja tu siedzę do północy, przygotowuję atrakcje, kserówki, prezentacje, pioseneczki, żeby dzieci były zachwycone, zadowolone, zaintersowane. Dzieci to mają w... To jest jakiś inny świat. Wymiekam. :(


 

3 komentarze:

  1. Niestety to jest trochę oni kontra my. Nie ma wspólnoty i za część takiego podziału odpowiadają dorośli. Faktycznie moje starsze koleżanki miały jakieś złudzenia, że uczniowie ich szanują, bo się przed nimi płaszczą i się ich boją. Myślę, że to duża pomyłka. Ja nigdy nie miałam takich złudzeń. Ale też nigdy nie marzyłam o pracy nauczyciela i rozstałam się z nim po kilkunastu latach, bez żalu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiam się, kiedy katecheci zaczną msze odprawiać. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest śmieszne! Boję się, że szybciej niż nam obu się wydaje! ;-)

      Usuń