niedziela, 25 sierpnia 2024

ślub cywilny - wypada iść?

Czy katechetce wypada chodzić na śluby cywilne? Kiedyś gdzieś taka presja była, już nie pamiętam, gdzie, ale jakiś ksiądz umoralniał, że osobie wierzącej nie wypada chodzić na takie śluby! Że w rodzinie powinno się dbać o wychowanie religijne i to grzech iść na ślub cywilny, bo to akceptacja ich grzesznego życia! I nie ważne, że to syn czy córka! Dziś pewnie wielu popukałoby się w głowę na te słowa... Cóż...

Robiłam wczoraj zdjęcia na cywilnym - młodzi, piękni ludzie. Trójka dzieci:) Biała suknia. Gości garstka. Nie widziałam łez i wzruszeń - ale byłam krótko, bo cywilny zaledwie kwadransik, 80 zł, obrączka na palcu, nazwisko zmienione. Same zalety ;-) 

I, może tylko cywilny brali - ale panna młoda na szyi miała - nie perły, nie złote ni diamentowe kolie, ale medalik z Matką Bożą. Wzruszające:) - jak dotąd, żadna moja panna młoda w kościele nie miała takiej biżuterii... 

A wieczorem taaaakiii księżyc



3 komentarze:

  1. ślub niewierzących w kościele - wypada brać? Koszt: kilka tysięcy. Ale babcia się nie czepia i zdjęcia takie ładne wychodzą... Wypada iść?
    Bardzo cenię moją niewierzącą siostrę za to, że wzięła ślub cywilny. A grzech dotyczy tylko i wyłącznie wierzących. Nawet grzech profanacji sakramentu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ślub niewierzących w kościele - wypada brać? - genialne!!! biorę to:-))))))

      Usuń
  2. Ważniejsze jest okazanie miłości drugiemu człowiekowi i szacunku dla niego, nawet jeśli wierzy w co innego. Księża mogliby jednak się nawrócić, zanim zaczną nauczać ;)
    Rivulet

    OdpowiedzUsuń