niedziela, 26 lutego 2023

PoPandemiczne zmiany

Misterium Meki Pańskiej przed czasem pandemii gromadziło tłumy w tym miejscu. Co roku inny scenariusz, budujące wydarzenie. Czas pandemii zamknął przedstawienia. No teraz niby już wszystko normalnie, więc zarezerwowałam 4 miejsca i dziś wybraliśmy się. Godzinka drogi. Wyliczyłam czas na spokojnie. 

Docieramy pół godziny przed czasem i ... podejrzanie pusty parking. Y. ok, jeszcze pół godziny... Ale... Nie no, coś tu nei tak. Sprawdzam rezerwację - dzień, godzina, nawet rok się zgadza ;-) 

Dopytałam pierwszego spotkaniego zakonnika - owszem, grają, dziś o 15.30, ale w K. - tj 500 km stąd! :O

Owszem była informacja na ich stronie - z odnośnikiem na tamto wydarzenie. Nie doczytałam meijscowości, bo nawet nie pomyślałam, że to na drugim końcu Polski! Zawiedzeni byliśmy bardzo :( A ja to już w ogóle.... Tu już nic się nie dzieje :( Poodwiedzaliśmy znajome zakamarki, wystawę, kaplicę i tyle. 

Jedno to - świat internetu, który dociera wszędzie, więc wnikiliwie trzeba czytać, by się nie zgubić ;-) A drugie - świat po pandemii już nie jest taki sam :( To, co było dobre, wartościowe i piękne - nie wraca :( Szczególnie jeśli chodzi właśnie o Kościół, o kulturę - ba nawet nauka - bo i dzieci w szkole już są inne :(

1 komentarz:

  1. jako aktualna właścicielka ślicznego kowida dementuję to popandemiczne.

    OdpowiedzUsuń