piątek, 20 stycznia 2023

świętość 21 wieku

Kupiłam DVD pierwszy sezon The Chose i oglądam w wolnej chwili - ujdzie, ale jakoś szczególnie mnie nie porywa, chociaż ludzie zachwyceni. Młodzież za to się spełnia na Robloxu, i znów Kościół dzieli się na za i przeciw - a chłopcy z technikum sami pokazali mi obrazki, które są profanacją Mszy św. - dobrze, że zauważyli, chociaż sami pewnie świetnie się bawią wyśmiewając się z tego, co ich rówieśnicy robią. Ja powiedziałam - NIE - można się uczyć bawiąc, ale nie szydząc z czegokolwiek, tym bardziej z tego, co święte :( Ale tego się nie da przeskoczyć, 21 wiek rządzi się własnymi prawami, i pewnie jeszcze wiele rzeczy Kościół zaskoczy, i mimo, że powinien iść z duchem czasów tik-toki, facebooki, i chociażby vlogi, blogi itd - są i mogą być źródłem ewangelizacji, ale nie pozwalajmy i nie gódźmy się na szyderstwo w kierunku tego, co święte :(


3 komentarze:

  1. https://info.wiara.pl/doc/8053511.Dzieci-odprawiaja-Msze-swiete-w-grze-Roblox-co-na-to-ksiadz

    Jak się bawiłam z lalkami i misiami w odprawianie mszy w przedpokoju, to mam się jutro spowiadać z profanacji? Naprawdę się bawiłam. W szkołę, w sklep, w lekarza, w kościół.

    Mam wrażenie, że za bardzo chcesz być Kościołem prześladowanym i wszędzie widzisz profanacje i złą wolę. Prrrr.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mam nic do zabawy - ale Ty nie widziałaś tych skaczących penisów podczas tej Mszy, (nie)śmiesznych diabełków i biskupa, jak chował się pod ołtarz... :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie widziałam, bo ja nie szukam penisów po internetach. Biskupów zresztą też nie.
      Ale dla mnie to nie jest profanacja, nawet jeśli tam skaczą waginy, bo nie ma tam Eucharystii. Podobnie jak na obrazie olejnym, na którym pani w zielonej polarowej bluzie zapija prytą czipsa marki chyba pringles. Co tam jest religijnego? Ot, gówniarstwo się bawi.
      Gorsze profanacje mamy w realnym Kościele, niestety.

      Usuń