piątek, 22 września 2023

resocjalizacja

3 tygodnie szkoły - a jakby z pół roku już było, i jeszcze ta wakacyjna pogoda - no...masakra. Obok grzejników powinna w szkołach pojawić się klimatyzacja - mam nadzieję, że to lato już się w końcu skończy :-/ Nie, nie zatęsknię zimą za słoneczkiem, bo wyjątkowo mam go d o ś ć w tym sezonie :-/ Ja z tych, co wolą deszcz, więc - masakra takie upały. 
Jutro mam wolną sobotę i... tak się zastanawiam o czym zapomniałam - ale chyba naprawde wolna - tylko muszę jakieś kwiaty zakupić - wikary z parafii odchodzi, więc pożegnać trzeba od młodzieży - także niedzielna msza z pompą - od tygodnia zespół ćwiczy pioseneczki, oczywiście nie powiem kto zespołem się zajmuje

W związku z odejściem wikariusza zrobił się wakat na religię - kombinacji było wiele - a jedną z nich jest zatrudnienie nowego katechetę. Poleciłam kolegę z roku, który poza wkształceniem nie ma żadnego doświadczenia, więc - zapowiada się... wesoło ;-) Na moją odpowiedzialność, więc będzie jeszcze weselej XD Ok, to nie jest śmieszne, bo ma dostać branżówki. Ale musimy dać radę, bo proboszcz grozi, że będzie wnioskował o zdjęcie 1 godziny religii i... zostaniemy wszyscy bez pracy. Taki szantażyk - lubię gościa, ale czasami............................................ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

A poza tym - no...orka na ugorze..... Nie modlą się. Do kościoła nie chodzą. O co w ogóle biega i co ja od nich w ogóle chcę!?! Pomijam już odruchy popodstawówkowe w szkole ponadpodstawowej i odpały ósmoklasistów w podstawówce. Wrzesień to resocjalizacja w szkole, a nie nauka. 

A tak poza tym to kręcę się po weselach w roli fotografa. Już nie sama - a z pomocą. Nie do wiary, że to się udało. A jednak. A zaczynałam od biegania za stówkę za cudzymi dziećmi po parku - sesja rodzinna tak zwana. Aż mi siebie szkoda sprzed 2 lat. Cieszę się, bardzo, że tak się fajnie się to rozwinęło. Oprócz satysfakcji z pracy jeszcze całe mnóstwo znajomości i tu, i tam. No i każda impreza to nowy klient. Za tydzień kolejne wesele - a nocki.....obróbka ;-) 

A co nocek to jeszcze namietne SMSy i wiadomości na wszelkie komunikatory od rodziców moich dzieci. No.....ja wiem, że nocą się lepiej myśli, ale żeby pisac do nauczyciela z usprawiedliwieniem albo zwolnieniem z WF-u za pięć 12 w nocy?! Albo z pytaniem, czy córka z zapaleniem oskrzeli ma jutro iść do szkoły?! Ustawić dzieci w szkole to pikuś przy ustawieniu rodziców ;-)

2 komentarze:

  1. Podczas ostatniej kontroli kuratoryjnej, dowiedzieliśmy się, że nauczyciel może się kontaktować z rodzicami wyłącznie przez dziennik elektroniczny lub służbowego maila. Wszelkie komunikatory są wykluczone. Polecam, odpada problem nocnych wiadomości 🙂
    Pozdrawiam,
    Aleksandra Błękitny Zamek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że powoli ich rpzekonam do tego, że droga służbowa wygląda inaczej...

      Usuń