poniedziałek, 15 stycznia 2024

szukam pomysłu na życie

O rety! Miesiąc przerwy! I nikt nie tęsknił XD ha ha ha 

FERIE mam! W sumie nie wiem, co to ferie dla nauczyciela, ale odkąd przestałam pracować w przedszkolach mam FERIE. Przedszkola to placówki nieferyjne, więc się chodziło bawić klockami... Naprawdę powinni nauczycielom płacić w milionach za przebywanie tam! Fakt, jedni pracują bardziej inni mniej, jeszcze inni bardzo mniej - widać to po dzieciach, które przchodzą do klasy 1. Mam obecnie dwie klasy 1 - i chociażby z religii: jedna klasa mega doinformowana, wszystko super pamietają z lekcji, pięknie się modlą - druga klasa pierwsza NIC - dosłownie: NIC. Dwa różne przedszkola, dwie różne panie - i dwie bajki teraz. 

Od półtora roku nie pracuję w przedszkolu, więc po raz pierwszy w życiu mam pełnoprawne FERIE :-D

Za oknem przepiękna zima. Mieszkam w lesie, więc możecie sobie wyobrazić drzewa otulone śniegiem, sarenki pod oknem, cała ptaszyna na świerkach. Zbankrutuję na dokarmianiu XD ale jest pięknieeeeeeeee. 

Grudzień zleciał niewiadomo kiedy, bo przecież przygotowanie przedstawienia Bożonarodzeniowego, próby, dekoracje, występ w szkole i w kościele, konkurs na rodzinną szopkę Bożonarodzeniową, potem jeszcze Orszak Trzech Króli - no i styczeń się zrobił. 

A przecież oprócz tego szkoła i oceny śródroczne, opisy i Bóg wie co tam jeszcze. Debiut wychowawczy mam za sobą - sprawozdania, średnie, oceny z zachowania, wnioski o stypendium, jakieś karty, kontakty - nie pytajcie, sama nie wiem, co jeszcze - narazie nic ode mnie nie chcą, więc chyba wszystko się zgadza. Oby ;-)

Wizja zmniejszenia godzin religii nie napawa optymizmem katechetów. Jak pójdzie wg tempa rzucanych pomysłów nowej ministry edukacji - zostaję bez pracy od 1 września w podstawówce, a w liceum nie mam nawet pół etatu. Także czas na kolejną podyplomówkę. Tryskam szczęściem. Rozpatruję się po rocznikach nauczycieli, żeby obrać kierunek kształcenia. Pani od plastyki jest najbliżej odejścia - chyba (raczej) wybór padnie na plastykę... Co prawda ma nie być z tego ocen XD, ale chociaż może będą płacić? Dobre i pół etatu... Za chwilę całkiem religia odpadnie, więc... w sumie nie wiem co - szukam pomysłu na życie :-/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz