poniedziałek, 21 czerwca 2021

ofiara

Ale po co to chodzić, sami mi przynieśli 40 tysięcy! Odprawiłem Msze godzinną, powiedziałem kazanie, na koniec jeszcze akt zawierzenia (w sumie nie wiem do czego/kogo -?-) i po Kolędzie. Z dzisiejszej rozmowy z wiejskim proboszczem. Także ten... Jeszcze wiele innych przychodów opowiadał, ale już nie będę Was denerwować ;-) A ja - siedzę i na swojej drukarce, swoim tuszem, z papierem też kupionym za swoje pieniądze - drukuję dyplomy dla parafii. Za Bóg zapłać, bo przecież nikt nawet nie zapyta - ile płacę? Nie wspomnę o czasie, który mogłabym przeznaczyć na wiele innych fajnych rzeczy. Szkoda, że katechetka nie może być proboszczem, ech ech - albo chociaż takich dochodów nie ma, jak proboszcz małej wiejskiej parafii, ech ech... ;-)

4 komentarze:

  1. No właśnie, po co chodzić? U nas proboszcz sobie zażyczył, że koperty, które ludzie przynosili do zakrystii mają być podpisane nazwiskiem, żeby proboszcz mógł odnotowaç w kartotece kto ile dał. Przypuszczam, że będzie problem z moim pogrzebem, bo nie zaniosłam koperty...

    OdpowiedzUsuń
  2. tak myślę teraz o "błogoslawieni" i o "biada"... i wolę sama płacić za ten tusz :P.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm, a nie ma opcji poproszenia o zwrot kosztów? "Zrobię / zrobiłam to i to ale potrzebuje papier i skończy mi się tusz. Czy mogę prosić o ... zł na to? Przyniosę paragon jeśli potrzebne udokumentowanie". Tak asertywnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pani wie, że szkoła nie posiada finansów na materiały. Trudności są już z niezgłaszaniem się na kursy, jeśli koszt musze pokryć z wlasnej kieszeni, bo pani wie, Że szkola nie ma na to funduszy, a doskonalenie zawodowe jest pani obowiązkiem itd. Co roku na koniec piszę sążniste uzasadnienia, dlaczego nie uczestniczę w płatnych formach dokształcania.

      Znam szkoły, w których na papier do drukarki skladają się dzieci. Znam szkoly, gdzie na materiały sklada sie rada rodziców. Znam szkoły, gdzie każdy nauczyciel ma kod do ksero wązny na okresloną na rok ilość kopii, więcej nie odbije.
      Nie znam szkoly, która finansuje nauczycielom materiały. Jesli ktoś zna, prosze o adres. Może mają etat dla anglisty

      Usuń