sobota, 9 października 2021

nauczyciel

Zbliża się Dzień Nauczyciela - dzień sztucznych życzeń, sztucznej życzliwości, wymuszonych kwiatków. Niby dzień wolny od zajęć dydaktycznych dla uczniów - my w jednej szkole już widze mamy on-line szkolenie jakieś, w drugiej jeszcze nie wiem co. Nauczyciele się tu zbuntowali na szkolenie, więc dyrekcja powiedziała, że obetną nam w wynagrodzeniu. Nauczyciele powiedzieli, że mają to w ... Wesoło. Ja już się nie odzywam, nie wypowiadam. Dziś nie wiem w sumie, czy są - ale miały być jakieś strajki. Nowe warunki, pensum i inne głupoty doprowadzają środowiska szkolne do właśnie takiej kwestii - mamy wszystko w ... Nie warto się starać, nie warto robić nic ponad to, co nam każą - czyli lekcje w szkole, poza nią - i tak tego nikt nie zauważy, nie doceni. 

Ostatnio zapytałam nauczyciela, czy pojedzie z nami na wycieczkę - przypadła na wtorek, odparł DRUKOWANYMI LITERAMI: NIE! Mam 2 lekcje i NIGDZIE SIĘ NIE WYBIERAM! Sobie pomyślałam, ja mam 3... i nie tylko to organizuję, ale i pojadę, a wieczorem jeszcze na różaniec z tymi dzieciakami przyjdę i jakoś MUSI mi się chcieć... :-/ I to jeden z wielu przypadków, gdzie robimy tylko to, co MUSIMY - w sumie... to się wcale nie dziwię :-( 

Wolontariat już nie jest wolontariatem, a jawnym wykorzystaniem. Czas doktorów Judymów i Siłaczek już minął. A wraz z podwyżkami cen i wciąż rosnącym wynagrodzeniem w dół - zatraca się również ludzka godność, empatia i jakiekolwiek ludzkie odruchy, szczególnie w pracy...

1 komentarz:

  1. Nie wiem skąd opinia,ze Dzień Nauczyciela to czas sztucznej życzliwości czy życzeń :(Zawsze, gdy życzyłam moim Nauczycielom wszystkiego co dobre z okazji ich święta robiłam to szczerze :)

    OdpowiedzUsuń