środa, 13 kwietnia 2022

poziom nauczania

No to zakończyłam czas Wielkiego Nawracania na ten Wielki Post. Oby zaowocowały te wszystkie moje wysiłki - jak nie teraz to może kiedyś... Siebie też nawracam przy takich gadkach :)  

Ostatnie dni też dużo akcji - bo przecież Droga Krzyżowa z dzieciakiami, Msze, Adoracja Najświetszego Sakramentu, Rekolekcje - dzięki Bogu już bez tych wszytskich ograniczeń, więc było dużooooo łatwiej. Teraz czas Triduum Paschalnego. Tradycyjnie, wszystkie trzy dni, mam akcję dowodzenia - a pani od matematyki, polskiego, w-fu ma ferie, ech ech. Ale, ale... jak widzę, jak teraz pani od matematyki, polskiego walczy o przetrwanie, bo przecież matura, egzaminy klas ósmych - to ja jednak wolę uczyć religii XD - fakt, ja mam za to komunię i bierzmowanie, też "fajnie", no ale chyba jednak religia bardziej mi się podoba XD

Ogólnie tydzień wolnego od szkoły, na co bardzoooo bardzo bardzo czekałam. Zmęczona jestem - pewnie, jak każdy nauczyciel. Dzieci mają takie odpały, że naprawdę trzeba wysiłku, żeby chociaż 5 minut wytrzymały na tyłku, nie mówiąc już o jakimkolwiek słuchaniu - bez migania czegokolwiek. Covid nabrykał bardziej niż się o tym mówi! To juz nie jest ta szkoła, co 2 lata temu, to już nie są te same dzieci :(  Ale, nie jest AŻ tak źle - moi chłopcy z Ukrainy - 11 lat i NIE UMIE NAPISAĆ SWOJEGO IMIENIA - 4 litery raptem :-/ No to jeszcze nic, bo do Ośrodka dla Uchodźców przyjechał cały autokar ludzi dorosłych z dziećmi i tylko właśnie najstarsze dzieci umiały czytać i coś pisać po Ukraińsku - reszta nie kumała o co chodzi. Nie do wiary, że XXI wiek i analfabeci. Ale... to może właśnie o to chodzi? W naszym szkolnictwie chyba też do tego zmierzamy - wymagania coraz mniejsze. Zadanie dla kl. 8 - z matematyki: pokoloruj podstawy figury geometrycznej. Mi kazali to narysować - PRZY LINIJCE, nie od ręki, jak to dziś młodzież robi - obliczyć pola figur - oni mają narysowane i to tylko pokolorować. I jeszcze pewnie pół klasy nie załapie, co trzeba zrobić. Koleżanka opowiadała - z bilogii - zadała samodzielnie przeczytać temat i odpowiedzieć na 4 pytania do tekstu. KOSMOS. Niby siedzieli nad tym, ale tylko kilka osóba to zrobiło, reszta kompletnie nie wiedziała, co przeczytała. :-/

Także, kto umie czytać i pisać to już powinien dostać maturę, a kto jeszcze błędów nie robi to już magistra dać! :-/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz