czwartek, 3 lutego 2022

ile kosztuje 1 Komunia?

Ogarniam finanse komunijne: pani od kwiatów 2850 zł, pani od zdjęć 1850 zł, pani od sprzątania 820 zł + pamiątki - książeczka 10.90, obrazek 12,90, Pismo Święte 74,90 zł - a jeszcze ksiądz, ofiara na kościół. Biedni rodzice :( Boję się myśleć, ile wyniesie składka. Z czego zrezygnować, żeby było taniej? 

Jedna mama do mnie pisała już jakiś czas temu, że ona nie ma pieniędzy. Albę już załatwiłam - właściwie i wianek, i bolerko, jeszcze zmierzę stopę dziecka w szkole, może i buciki ogarnę - całość za 100 użebrałam. Ale co z resztą składki? Jak mam to podzielić? Inni mają za nią płacić? :( Mam nie dać dziecku pamiątek? No ksiądz raczej tego nie zasponsoruje :( W sumie to ciekawa jestem ile powie od osoby...

12 komentarzy:

  1. A ja znam rodziców, którzy rezygnują z tego całego cyrku i przygotowują dziecko do komunii indywidualnie. Dziecko nie idzie do komunii z całą resztą cyrkowych małpek wystrojonych w alby, tylko samo, wtedy, kiedy ksiądz powie, że dziecko jest przygotowane, spokojnie wyspowiadane, na przykład w trzeci czwartek marca na mszy wieczornej, na której jest 20 osób. I zagrożenie kowidowe mniejsze, i cały cyrk odpada. Kwiaty też, bo Wielki Post. Ksiądz bierze za mszę 5 dych, ok. Dziecko ubrane w kurtkę, czapkę i szalik, bo w kościele nie grzeją. Książeczki nie ma, bo po co, w domu jest już kilka. Pismo święte też. Obrazek rodzice wybierają jaki chcą, jeśli chcą. Można?

    Tylko po co, jeśli chodzi właśnie o cyrk, a wcale nie o komunię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w pierwszym roku covidowym u mnie też kilkoro rodziców wybrało komunię indywidualną, ale w sumie nie wiem, jak to wyglądało - bo mnie nikt nie zaprosił ;-)

      Usuń
  2. Najpierw mogą odpaść kwiatki. Potem zdjęcia. Sprzątania nie rozumiem - z tej okazji jest jakieś inne niż normalne sprzątanie kościoła? Pismo Święte wydane przez Pallottinum kosztuje ok. 15 zł.
    Wszystko to jakieś szaleństwo :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pismo Święte - ST i NT - więc cenowo mała Tysiąclatka tak wygląda - a sprzątanie - była propozycja, że sami ogarniamy - ale wolą zapłacić niż latać z mopem dzień przed Komunią - wiesz fryzjer, makijaż, przyjęcie - nie ma czasu... Jak do spowiedzi mi przychodzą to biegiem wylatują z tego kościoła... A kwiatki pewnie po to, bo zdjęcia ;-)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. niby tak... w sumie 10 lat wiedzieli, że 1 Komunia będzie ;-)

      Usuń
  4. Zaraz zaraz. Ksiądz i ofiara na parafię osobno?
    U nas rodzice ubierają kościół, sami po tym ubieraniu sprzątają (przed uroczystością jest sprzątane jak co tydzień - robią to te same osoby co zawsze). Z drugiej strony taka pani kwiaciarka też z czegoś żyć musi. Ciekawe ile same kwiaty, ile robocizna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zwykle zaokrągla się składkę do pełnej sumy - która jest dla ks

      Usuń
  5. Mój syn również miał indywidualną komunię. Bez kwiatkowo-wierszykowo-teatralnego cyrku. Pamiątkę dostaliśmy do wydrukowania w formacie pdf na maila i wybór ramki we własnym zakresie. Złożyliśmy normalną - dobrowolną ofiarę na mszę. Czytaliśmy z mężem czytanie i psalm. Kazanie skierowane specjalnie do naszego syna. Wzruszenie i radość małego chłopca i niezapomniane wspomnienia na całe zycie.Ale takie rzeczy to tylko u o.o Franciszkanów w Rybniku. Polecam każdemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie! pozazdrościć dziecku takich rodziców <3

      Usuń
  6. Konia z rzędem dla tego, u kogo wisi w domu obrazek od I Komunii.

    OdpowiedzUsuń