środa, 14 października 2020

dzień nauczyciela

Dlaczego nie lubię takcih dni, jak Dzień Nauczyciela, Dzień Kobiet, Zakończenie Roku Szkolnego? Bo wszyscy na portalach spoełcznościowych chwalą się, jakie to kwiaty, czekoladki, prezenty podostawali, a ja nigdy raczej nic nie dostaję, więc nie mam się - nawet, jakbym chciała - czym pochwalić. Niby wszyscy mnie uwielbiają, niby kochają, niby ze wszystkim przychodzą, niby jestem taka fajna - ale, gdy przychodzi taki dzień - idą z kwiatami do wychowawców, do pani od polskiego, od matematyki - pani od religii - się nie liczy. Nawet, jak jej nie kupimy kwiata i tak będzie dla nas miła - pewnie sobie myślą. Nie, że jakaś rządna kwiatów jestem, ale szczerze powiedziawszy - smutno mi :( 

Przedszkolaki nadrobiły za wszytskich - dały Rafaello i z takim smakiem patrzyli na to pudełko, że otworzyłam, przeliczyliśmy, czy dla wszystkich starczy (na szczęście nie było wszystkich), odliczyliśmy cukierki i na koniec lekcji każdy dostał 1. Najsmaczniejszy cukierek świata :-) 

Od rana dostałam maila, od nowego Przewodniczącego komisji Wychowania katolickiego KEP z imiennym podziękowaniem: /.../ Dziękuję za każdą godzinę katechezy. Życzę wszelkich łask Bożych. Niech Pan Bóg błogosławi. Z szacunkiem +Wojciech Osial. 

Nadrobił za uczniów ;-) Pewnie nie wiedziałby o moim istnieniu, gdybym nie była swego czasu jego studentką, UWIELBIAŁAM go - pod każdą postacią :-D Katechetyki uczył - cieszę się, że został biskupem! To ten z tych, co pachną owcami. Oby mu tak zostało... Osial łowiczki, drugi z bp, którego uwielbiam to Warszawa i bp Markowski. Cudny gość! Byłam na Bierzmowaniu, którego udzialał - rewelacja. Potem słuchałam kilku wypowiedzi, no super, super. Dziwię się, że nie przebija się, jak co niektórzy - ale tym bardziej cenię.

3 komentarze:

  1. A może to jest tak z tymi prezentami, że pani od religii uczy, że sprawy duchowe są ważne, a nie skupia się na sprawach materialnych. I jakoś te dzieci nie pomyślą, że pani od religii też człowiek i ucieszy się z kwiatka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja myślę, że oni zwyczajnie mają nauczycieli w d... - to już nie te czasy, gdzie nauczyciel miał autorystet, poważanie, szacunek.. Nie, że mi jakoś zależy na poważaniu i w ogóle - ale mam porównanie sprzed lat, kiedy zaczynałam pracę - a teraz - prawie 20 lat różnicy - inny świat :( wcale - nie lepszy...

      Usuń
  2. Czy bp Markowski to ten brat Grzegorza Markowskiego?

    OdpowiedzUsuń