czwartek, 7 maja 2020

nie ma ludzi niezastąpionych

Wieczorna Msza - za śp. proboszcza i z udziałem nowego proboszcza. Jak to nie ma ludzi niezastąpionych. Tylko nam się wydaje, że jesteśmy niezastąpieni. Nowy uchachany. Zmiana jedynie taka, że auto biedniejsze pod plebanią (jego pierwsza parafia proboszczowa, a wcześniej wykładowca seminarium - dorabiający do pensji, właśnie w naszej parafii). Ludzi - większa garstka, byli też z rodziny śp. proboszcza. Podeszła do mnie pani po Mszy, żeby... podziękować za różaniec na pogrzebie proboszcza - jak to pięknie było... Nie miało być pięknie, miało być ... pobożnie? Zależało mi na tym, żeby ludzie się modlili. Bo czasem prowadzący tak zagłusza "imprezę", że ludzie wogóle się nie włączają. Np. jak podczas Mszy św. celebrans mówi: Pan z wami. I tym samym tonem sobie odpowiada: i z duchem twoim. Po co się odzywać? ;-) A tu nie - mówię do połowy i.. albo się będą modlić, albo będzie cisza. Modlili się. Szczerze nie zdawałam sobie sprawy z transmisji internetowej - to, że pogrzeb bedzie transmitowany to tak, ale różaniec godzinę wcześniej - nie brałam tego pod uwagę. Wszytsko jest w internecie. Y.

ZALICZYŁAM SEMESTR na podyplomówce!!! Myślałam, że będzie normalnie - wydrukowałam sobie test, poszukałam odpowiedzi, zalogowałam się drugi raz - i ciekawostka: inny test! Co logowanie - inny zestaw 30 pytań. Można było zrobić 4 błędy, a jak wpadnie 5 - kolejny, inny, zestaw - i tak w kółko. Na szczęście za poprawki się nie płaci ;-) Ale - udało się za pierwszym razem, więc super. Pani od praktyk dała mi zadanie - mam pracować z informacjami z internetu - o tyle fajnie, że nie będę musiała szukać tematycznych książek, bo przecież w internecie wszystko jest. Tak mi się wydaje ;-)

Jutro (no, od 43 minut już dziś) piątek - zajęcia w LO i koło zainteresowań tylko w podstawówce. Wszystko przygotowane dziś, jutro tylko rozsyłam i zbieram zadania. Łatwe daję, przyjemne. Dzieci w ramach katechezy miały - jedne robić zakładkę do Pisma Świętego z cytatem, młodsze kapliczki Maryjne. Śliczne prace. Wydaje mi się, że fajne. Licealiści - proste teściki, dają radę.



2 komentarze: