niedziela, 31 maja 2020

Duch Święty

Niedziela Zesłania Ducha Świętego. Chyba na 20.00 dotrę na Mszę, albo 18.00 gdzieś. Ducha Świętego się doświadcza, mniej lub bardziej. Pamiętam, jak podczas modlitewnego czuwania dla młodzieży, gdy jeszcze do młodzieży należałam - odczułam fizycznie takie wylanie Ducha Świętego, jakie wooooow. Człowiek nie wiedział co się dzieje :-D Byłam chyba w pierwszej klasie szkoły średniej. Dużo, dużo później doświadczyłam osobistej relacji z Panem Jezusem - też wielkie woooow, miałam 30 lat i zdarzyło się to podczas rekolekcji ignacjańskich. Wielka łaska i dar. Zaskok i człowiek nie wie, czy padło na psychikę, czy co? :-D He he. Ale weź tu tłumacz, że modlitwa jest rozmową z Panem Bogiem jak ani Go nie widzisz, ani nie słyszysz :-/ Nie ma, jak to być katechetką i uczyć religii :-D 

4 komentarze:

  1. ciekawe. Zupełnie nie wiem, co masz na myśli z tym wylaniem... Rozumiem tą młodzież. Ode mnie na religii nikt nie wymagał żadnego doświadczania wylewania ani relacji... Musiałam nauczyć się pacierza, formułek, wykazać chodzeniem na to i na tamto, w liceum napisać pracę zaliczeniową. Mieć wypełnione wszystko, co trzeba, w akcie chrztu, bo wymagali.

    Myślisz, że nie jestem chrześcijaninem? Poważnie się ostatnio zastanawiam. Próbuję, czy potrafię powiedzieć, że Panem jest Jezus - potrafię. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. ale ja nie pisałam, że od kogoś wymagam jakichkolwiek relacji z Panem Bogiem - ja tylko oceniam wiedzę, czyli to, co piszesz: pacierz, formułki i prace zaliczeniowie - pisałam o swojej relacji z Panem Bogiem i doświadczeniem Jego obecności w moim życiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo zrozumiałam to tak, że wymagasz od dzieci rozmowy z Panem Bogiem, a przynajmniej zrozumienia, że modlitwa jest rozmową* , a ta rozmowa (czy w ogóle zrozumienie, ze modlitwa jest rozmową) nie jest możliwa bez doświadczenia hm mistycznego czy jakkolwiek to określić. To, o czym piszesz.
      _____________________
      * to taka regułka, której mnie kiedyś nauczyli, dla mnie modlitwa jest wrzeszczeniem do, a nie rozmową dwu stron, ale to szczegół

      Usuń
    2. nie przejmuj sie, każdy ma inaczej - przecież wiesz ;-)

      Usuń