niedziela, 28 marca 2021

Niedziela Palmowa 2021

To była najbardziej przygnębiająca Msza na jakiej byłam :( Rok temu - nie poszłam wcale. Ograniczenia sprawiły, że miałam wyrzuty zabierając miejsce w kościele komuś, kto być może bardziej potrzebuje tego, jak ja. Dziś, uzbrojna w Palmę, pojechałam na ostatnią chwilę, wiedziałam, że miejsc nie będzie, więc miałam zamiar stać przed kościołem. Ubrałam się stosownie do pogody i słyszę z głośników przed kościołem, jak ksiądz delikatnie wyprasza z kościoła. Wyszło pewnie ze 100 osób. Część poszła do domu, pozostali ustawili się, jak ja, przed kościołem. Limit w kościele 36 osób. Ksiądz proboszcz chory na Covida, wikariusze na kwarantannie - w zastępstwie: zaszczepiony emeryt, codziennie po 6 intencji + Triduum Paschalne, Wielkanoc. Daje do myślenia. 

Komunia św. też przed kościołem. Rozproszeni przed kościołem formowali się w rząd, na rękę - bez dyskusji. Moja kolej, słyszę: Ciało Chrystusa, ... - i tu nieliturgicznie pada moje imię. Nigdy nikt tak nie udzielał mi Komunii, ani nawet ten ksiądz. Dziś... Wszystko dziś było inne :-( Nawet Palma kupiona z promocji - za 6.99 zł. 

3 komentarze:

  1. Moze to bylo udzielenie Ciala Chrystusa w typie grekokatolicki m gdzie pada imie przyjmujacego jesli kaplan zna imie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz co? nabieram przekonania, że duperele są dla Ciebie ważniejsze niż Chrystus. Naprawdę.

    OdpowiedzUsuń