środa, 31 marca 2021

"magia" świąt

Tak, jak Boże Narodzenie ma taką magiczną otoczkę - bombeczki, światełka, choinka, piosenki, śnieżek i te inne - co ludziom się udziela, i tacy radośni wołają: Wesołych Świąt, ozdabiaja swoje domy, ślą życzenia - tak Wielkanoc jakoś taka wyciszona. Niby fajnie, bo wiosna, ciepło, wszystko budzi się z zimowego snu, ale już nie ma ozdób, nie ma magii świątecznej, a i życzenia jakieś takie stonowane - albo nie ma ich wcale.

Patrzę na swoich uczniów, nauczycieli w szkole - tak, jak na Boże Narodzenie słali wierszyki, tak dziś - ostatni dzień przed Świętami - kilka osób, tych bardziej pobożnych - reszta wyciszona. Wysłałam seryjnie, do wszystkich - normalne, katolickie życzenia z Panem Jezusem na pierwszym planie ;-) Zyskałam tylko tyle, że mam do otwarcia kolejnych 50 wiadomości :-D Niektórzy dziękuja, odpisują - w mniej lub bardziej pobożnej formie - Wesołego Alleluja, no i to jest super!

Dawno, dawnoooo temu byłam w Czechach, właśnie w czasie około Wielkanocnym. Tam było to WIDAĆ! W oknach nawet firanki były w kurczaczki, stroiki, ozdoby. W sklepch całe mnóstwo wielkanocnych akcentów. To było fajne. Szkoda, że u nas jakoś tak szaro buro i nijak - a przecież Wielkanoc to większa ranga niż Boże Narodzenie. Chyba. Raczej.

 

4 komentarze:

  1. Czy ja wiem czy ozdoby wiosenne typu wianki kurczaczki są tak niezbędne w czasie Wielkanocy.Dla mnie to czas refleksji i przeżywania tego okresu w sercu.Nie koniecznie są mi potrzebne do szczęścia ozdoby.Szkoda,że to już druga Wielkanoc gdy zamiast udziału w mszy św w Kościele pozostaje msza w Internecie z mojej parafii.Smutne to ,ale na razie tak trzeba.Skoro w pracy zostało nas zdrowych juz tak niewiele.Oni już niedługo wrócą a ja wciąż muszę uważać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie racja, że ozdoby niepotrzebne, ale to takie niesprawiedliwe - Boże Narodzenie na bogato, a Wielkanoc jakaś taka uboga :-/

      Usuń
  2. Bo życie bywa niesprawiedliwe,coś o tym wiem ...Ważne by Jezus Chrystus na nowo zmartwychwstał i przyniósł tak ważną nadzieję na lepsze jutro .Nadzieję ,której ludzie dziś tak potrzebują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może zamiast nadziei niech wairę umocni? też z tym średnio... ;-)

      Usuń