poniedziałek, 2 listopada 2020

2 listopada

Ech, takiego 2 listopada jeszcze nigdy nie było... Sypią się wszytskie tradycje :( Niedziela Palmowa bez palmy. Wielka Sobota bez święconki. Wielkanoc bez rezurekcji. Wszystkich Świętych bez cmentarza. Boże Narodzenie bez... jeszcze niewiadomo czego :(

Byłam na Mszy św. w południe - zależy mi bardzo na tych odpustach zupełnych, a, że teraz to nawet na cały listopad jakoś rozłożone, to będę nawet cały listopad chodzić do kościoła i codziennie ofiarowywać odpusty za zmarłych.

Po południu przedszkole, w szkole my zdalnie, uczniowie - wolne, nie pytajcie, co my zdalnie skoro uczniowie mieli wolne - to zakrawa o szczyt głupoty, ale nie ja tu rządzę (!). W przedszkolu, w jednej grupie 2 dzieci, w drugiej 8 - malowaliśmy farbami Anioły, ile radości byłooo :) Na jutro w poleceniu dla kl. 4 załączyłam zadanie specjalne: znaleźć na cmentarzu grób ks. Czesława J., który był proboszczem naszej parafii, pomodlić się - można zapalić znicz, a za przysłane zdjęcie grobu wstawię dodatkowego plusa. Nie wiem, na ile to wychowawcze, ale dzięki temu - nie tylko dzieci, ale pewnie i ich rodzice dowiedzą się, że jest grób księdza na naszym cmentarzu. I może czasem jeszcze kiedyć o niego zahaczą? 

Akurat ten grób księdza jest zadbany, bo rodzina o niego dba, ale na wielu cmentarzach groby księży są bardzo zaniedbane, nikt nawet nie spogląda w ich kierunku, nie mówiąc o świeczce, czy modlitwie. Zawsze mówię, że to powinna być zadanie proboszczów parafii - dbać o groby swoich poprzedników! Na moim cmentarzu tez jest grób byłego proboszcza, zdarza mi się, nie tylko modlić, ale i płytę wytrzeć, i świeczki stawiać. Nowy pomnik postawił właśnie następca i to jest godne naśladowania. Są jeszcze dwa inne groby księży - z innych diecezji, ale o nie dba rodzina. 

Znalzałam 30 modlitwa za zmarłych na cały listopad, może komuś się przyda /klik/

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz