piątek, 17 kwietnia 2020

1 osoba w kościele na 15m2

Nie zadałam dziś prac domowych. Pewnie się "dzieci" zdziwiły (liceum) - obstawiam, że mają dość, więc chwilowo dam odetchnąć - brakuje mi po 1 - 2 oceny, zdążę jeszcze dostawić. A na koniec dnia przypolowałam na słońce. Samotne drzewo otula opromieniające cały świat słońce. Razem, a osobno. 


Nowe wytyczne odnośnie wpuszczania do kościoła - 1 osoba na 15m2. Do mojego kościoła może wejść 30 osób. Jak pomyślę o tych małych wiejskich kościółkach - łzy w oczach stają... 

W mojej parafii dziś taki obrazek: Dzis w naszym spotkala mnie i moich bliskich nietypowa sytuacja. Mianowicie od czasu pandemii w kosciele nikt nie przestrzegal zadnych restykcji, dzis natomiast probowalismy wejsc na msze za dziadka i nas nie wpuszczono, wpuszczono tylko moja babcie bo byla podobno 5 osoba. Msze za dziadka w tym tygodniu byly codziennie i w kosciele bylo okolo 20 osob przewaznie, wsord tych 20 osob byly tez osoby ktore przyszly poprostu do Boga. Ksiadz robi msze za dwoch zmarlych na jednej godzinie wiec to normalne ze bd wiecej osob a wiec wychodzi na to ze kto piwrwszy ten lepszy...

Wspomne jeszcze o Pani ktora stoi jako "straz" i liczy osoby, jest bardzo nie mila, mianowicie, moja mama powiedziala do niej ze chce wejsc na msze za tescia a ta jej odpowiedziala ze co ja to obchodzi, wyciagla do niej " lapy" bo inaczek tego nazwac nie moznai ja odepchnela......
Wiec co sie takiego stalo ze dwa dni przed zdjeciem obostrzen ksieza zaczeli sie stosowac do tego ze jednak musi byc 5 osob? Czyzby zaczeli bac sie o swoj budżet, ktory moze byc zmniejszony przez kary?


Dziewczyna, co to pisała to moja uczennica sprzed...hoho - tak czy siak, cieszę się, że do kościoła chodzi <3 

3 komentarze:

  1. U mnie proboszcz się stosuje do obostrzeń... Dzwoni w Wielki Czwartek przed południem: Będziesz? Weźmiesz 1 czytanie? Odpowiadam: spoko, jasne że będę.
    Dzwoni po południu: Gosia, daruj sobie... ma być max 5 osób, a chodzą patrole policji i moglibyśmy mieć kłopoty... Więc z bólem serca miałam Triduum przed komputerem...

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas wyliczyli, że na Mszy może być maksymalnie 49 osób...

    OdpowiedzUsuń